Návštěvnost českého internetu v prosinci mírně poklesla

12. 2. 2011

Sdílet

Podle výzkumu NetMonitor navštívilo stránky zapojené do tohoto projektu v prosinci 2010 celkem 5 845 062 reálných uživatelů z ČR (10+), což je o 0,8 % méně než v předchozím měsíci. Online čtenáři si zobrazili 7,02 mld. stránek, o 3,5 % méně než v listopadu. Průměrně si každý návštěvník internetu zobrazil 1 201 stran. Průměrný uživatel věnoval online 25 hodin a 54 minut, o 49 minut méně než předchozí měsíc. V meziročním srovnání strávil uživatel na internetu v průměru o 13 minut méně než v prosinci 2009.

Největší nárůst návštěvnosti zaznamenal v měsíci prosinci internetový portál plný pohlednic, obrázků, plakátů a fotek ecards.cz. (+ 192 %). Více než 100% nárůstu návštěvnosti se dočkaly i servery jenprozeny.cz (+ 131 %), lyzovani.cz (+108 %) a zdrave.cz (+106 %). V tabulce TOP skokanů se již tradičně umístili ženské weby, tentokrát zeny.cz, bety.cz a receptynadoma.cz. Nově zaznamenal nárůst i mužský server jenpromuze.cz. Muži jistě zvýšili návštěvnost i webům sparta.cz a autoroad.cz. Lidé se začali zajímat o to, kam vyrazí na lyže na snow.cz a o stav českých dálnic na ceskedalnice.cz. Více se také posílaly smsky zdarma z portálů rychlesms.cz a freesms.cz a využívaly mobilní aplikace skrze smobil.cz. Před vánocemi lidé také nakupovali na webu hyperslevy.cz a vyhledávali nejrůznější zboží na onlineprodej.cz. Stoupl i zájem o bankovní poplatky na bankovnipoplatky.com, televizi na televize.cz a o vyhledávání práce na hyperprace.cz.

V datech ARBOinteractive nejsou zahrnuty statistiky zastupovaného serveru Facebook.com. Na Facebook bylo v prosinci registrováno 2.959.980 uživatelů z ČR (Zdroj: Fejsbucek.cz, prosinec 2010). Tito uživatelé si na Facebooku zobrazili 3,4 miliardy stránek a průměrně strávili na stránkách 21 minut a 40 sekund. (Zdroj: Google Ad Planner, prosinec 2010)

Našli jste v článku chybu?