Rok 2016 ovšem nebyl dobrým rokem pro Apple a Xiaomi. Obě firmy zaznamenaly podle nejnovější zprávy IDC své první meziroční poklesy dodávek.
Xiaomi – největší prodejce v Číně v letech 2014 a 2015 – bral v období Q4/2016 poslední místo v nejvyšší pětce. Jeho výsledky totiž vykázaly 40procentní pokles v porovnání se stejným obdobím předloňského roku. „Čínský Apple“ zaznamenal celkový roční pokles o 36 procent, zatímco skutečný Apple padal ve čtvrtém kvartále o 12,8 procenta, v celém roce pak o 23,2 procenta.
Sesterské značky Oppo a Vivo – obě dceřiné firmy BBK Electronics Corporation – si odnesly první, respektive třetí místo. Oppo v roce 2016 dodalo 78,4 milionu smartphonů, o 122,2 procenta více než v roce 2015, čímž si zajistilo nejvyšší celoroční i čtvrtletní míru růstu. Výborně se ale dařilo i Vivu, kterému vzrostly dodávky ve čtvrtém kvartálu meziročně o 96,4 procenta, v celém roce pak o 96,6 procenta na 69,2 milionu prodaných kusů.
Druhou firmou s nejlepším výkonem v Číně za rok 2016 byla další místní firma Huawei. Její čtvrtletní i roční růst ze zvýšil o něco přes 20 procent. Firma v roce 2016 dodala 76,6 milionu telefonů, což znamená, že na první místo jí chyběly necelé dva miliony kousků.
Do první pětky se nedostala některá velká světová jména, jako například Samsung. Konkurence na čínském trhu je tvrdá, domácí značky mají dohromady 57 procent ze všech dodávek smartphonů.
Zdroj: Techspot.com