K ochraně před věřiteli, která je víceméně posledním krokem pro záchranu před bankrotem firmy, požádal Nortel proto, aby ochránil 2,4 miliardy dolarů v hotovosti, které firma plánuje použít k podpoře uživatelů. Tyto peníze jsou podle zástupce Nortelu důležité proto, aby firma nadále mohla poskytovat své služby zákazníkům.
Vice president Gartner pro výzkum, Steve Blood, oznámení komentoval slovy: „Důležitá je ochrana před věřiteli, nikoliv bankrot, jak je prezentováno. Nortel udělal v tuto chvíli to nejlepší, co mohl, aby své problémy vyřešil. Stávající zákazníci nemusí panikařit. Partneři Nortelu v Evropě mají z prodeje produktů Nortel dobré příjmy, nemohou si dovolit přestat zákazníky podporat a Nortel navíc souhlasil, že bude dodávat potřebné produkty pro uspokojení poptávky.
Blood dodal, že Nortel má dobré produkty. Nicméně v případě nových nákupů by se zákazníci měli podívat také na jiné firmy jako méně rizikovou variantu. Lze proto očekávat, že Nortel o pár nových zakázek přijde. Firmám, které jsou na Nortel vázány, Gartner doporučuje, aby odepsali zboží v kratším časovém období třeba tří let místo tradičních pěti až šesti.“
O významných změnách v situaci Nortelu vás budeme dále informovat.