Využití sociální sítě pro vyhledávání zaměstnanců se může zdát jako novátorský nápad, podle nedávné studie americké Národní asociace vysokých škol a zaměstnavatelů (člen Social Jobs Partnership) však využívá Facebook již delší dobu celá polovina všech zaměstnavatelů, kteří otevírají nějaké pozice. Více než polovina dotázaných zaměstnavatelů pak věří, že se sociální síť v blízké budoucnosti stane jedním z hlavních kanálů při náborech zaměstnanců. Social Jobs Partnership spojuje na Facebooku již zmíněnou Národní asociaci vysokých škol a zaměstnavatelů spolu s americkým ministerstvem práce, Národní asociací pracovních agentur a asociací DirectEmployers.
V současné době aplikace nabízí více než 1,7 milionu pracovních nabídek od BranchOut, DirectEmployers, Jobvite, Monster.com a Work4Labs, které jsou roztříděny podle profesí, místa a praxe. Se zprávou o vývoji aplikace přišel před nedávnem list Wall Street Journal, podle něhož se Facebook měl stát v oblasti nabídky pracovních pozic konkurentem LinkedIn. To se však nyní nepotvrdilo. Podle Stephanie Vietové z Work4Labs si díky nové aplikaci lidé uvědomí, že Facebook je víc než jen o fotografiích a přátelích, sociální síť totiž může vést i k nalezení nového pracovního místa. Kdy se nabídka pracovních pozic v rámci Social Jobs Partnership rozšíří i do Evropy, zatím není jasné.
Zdroj: Techspot