Nové DECT telefony od Aastry nabízejí lokalizaci uživatele

15. 3. 2011

Sdílet

V náročných prostředích se silným rádiovým odrazem, jako jsou haly s kovovým pláštěm nebo vysokoregálové sklady, může být přenos rádiových vln problematický. Výsledkem jsou poruchy v příjmu, v extrémních případech dochází dokonce k přerušení hovoru. U DECT XQ se mezi základnovou stanicí a mobilním zařízením používá dvojitá šířka pásma. Přidání šířky pásma je možno využít na úpravu hlasového signálu, což prý zajišťuje i v problematických prostředích dobrou kvalitu hovoru.

Další inovace spočívají v oblasti zpracování zpráv a alarmu. Telefony DECT od Aastry mohou od nynějška přijímat zprávy mnoha způsoby, ať se již jedná o zprávy z jiných mobilních zařízení s počtem do 1 000 znaků, e-maily, faxy nebo zprávy z RSS-zdrojů. Funkce zpracování zpráv je obzvláště vhodná pro nemocnice, hotely, logistická odvětví nebo i pro maloobchod. Tradiční hlášení přes reproduktory – například v obchodních domech – již nejsou potřebná. Další výhodou je, že prostřednictvím nového rozhraní XML je možné také připojení externích aplikací jiných výrobců, například poplachového serveru.

Díky lokalizační funkci získají provozy z oblastí zdravotnické péče či podniky o velké rozloze, s dílnami nebo výrobními linkami navíc další výhodu. Zůstane-li například následkem pádu nějaká osoba bez možnosti pohybu, vyvolá systém poplach „Man-Down-Alarm“ na základě informací z mobilního prvku. Přes lokalizační server, na kterém je uložen plán budovy, lze zjistit, v dosahu které základnové stanice se tato osoba nachází. Pomoc pro ohroženou osobu je pak možné zorganizovat rychle a cíleně. Ke zjištění přesného místa nakonec spustí centrála (nebo jiné mobilní zařízení, které mají zdravotníci u sebe) akustický alarm na příslušném mobilním prvku.

Našli jste v článku chybu?