Jednou z inovací je řízení tisku na základě předem stanovených pravidel. Uživatelé mají při používání multifunkčních zařízení pevně určené role, které jasně vymezují jejich možnosti při tisku. Uživatelé jsou po odeslání úlohy do tisku automaticky rozpoznáni a na základě přidělených práv mohou tisknout barevně či černobíle, jednostranně či oboustranně.
SafeQ 4 také dokáže automaticky přepnout barevné úlohy na černobílé, jednostranný tisk změnit na oboustranný nebo přesměrovat větší úlohy na tiskárnu s levnějším provozem.
Vylepšená byla také funkce pravidelného reportování a účtování – nově nabízí kompletní přehled nad tiskovými zařízeními včetně zasílání pravidelných reportů v libovolných formátech.
Další přidanou funkcí je tzv. víceúrovňové projektové účtování, kdy společnosti pracující na úrovni projektů, jako jsou například právní či auditorské firmy, mohou přiřazovat každý vytištěný či nakopírovaný dokument příslušnému klientovi ke zpětnému vyúčtování.
Pro společnosti s několika vzdálenými pobočkami poskytuje SafeQ 4 centrální správu všech zařízení z jednoho místa přes webového rozhraní. Nová služba zajišťuje mimo využívání efektivnější komunikace uvnitř sítě či rychlejší řešení v případě výpadku centrálního či lokálního serveru.
Zcela novou funkcí je možnost mobilního tisku, která odděluje tisk od nutnosti připojení k místní síti a počítači. Tisková úloha je přes e-mail dostupná pro všechna multifunkční zařízení.