Internetová verze nejčtenějšího amerického deníku zpoplatněna
Internetové zpravodajství by se v dohledné době skutečně mohlo radikálně změnit. Respektive se změní způsob, jakým k němu přistupujeme. Mediální magnát Rupert Murdoch už nějakou dobu hovoří o zpoplatnění internetového zpravodajství. Je to prý nevyhnutelné. Jinak údajně není možné dělat kvalitní žurnalistiky.
Prodeje papírových verzí klesají a internetová reklama podle vydavatelů není schopna mezery v rozpočtech zacelit. Murdoch už s poplatky experimentuje například na internetové verzi jednoho z nejprodávanějších a nejrespektovanějších médií světa - Wall Street Journal.
A nyní se přidává i ta nejvážnější konkurence. Vydavatelský dům, který produkuje obsah New York Times oznámil, že jeho internetová verze bude od příštího roku z velké části zpoplatněná. Lidé sice budou mít na hlavní stránce přístup k některým článkům, ovšem jakmile jich navštíví určité množství, budou vyzvání k zaplacení, pokud se chtějí podívat i na další.
Pokud se do zpoplatnění internetového obsahu pustí ti největší hráči, lze předpokládat, že se setká s určitým úspěchem. Právě to Murdoch pro svou vizi potřeboval. Kdyby byl sám, kdo bude chtít za články peníze, lidé by migrovali za čtením jinam. Teď to ale nebudou mít tak jednoduché. Přesto je takřka jisté, že někteří vydavatelé vsadí na bezplatné zpravodajství, je však otázkou, zda udrží dostatečnou kvalitu.