O2 pouští volání pro Apple Watch

24. 10. 2022

Sdílet

Operátor O2 spouští od zítra očekávanou službu O2 Chytré hodinky pro Apple Watch Cellular. Prostřednictvím eSIM, která z chytrých hodinek dělá samostatnou jednotku, můžou volat i posílat zprávy nezávisle na telefonu. 

Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?

Nová služba je pro zákazníky O2 na půl rok zcela zdarma, a operátor dočasně nabízí tisícovku slevu na vybrané modely Apple Watch.

„Doposud šlo propojit iPhone s chytrými hodinkami jen prostřednictvím Bluetooth. Nyní se ale možnosti využití posouvají. Díky Apple Watch Cellular s eSIM můžou zákazníci telefonovat, esemeskovat i využívat data třeba při poslechu písniček stejně, jako jsou zvyklí u svého iPhonu,“ popisuje ředitel pro produkty a inovace mobilních služeb O2 Roman Bacík.

Apple Watch Cellular se v síti operátora O2 hlásí pod stejným telefonním číslem, které zákazník běžně používá ve svém telefonu. Službu O2 Chytré hodinky si zákazníci mohou jednoduše aktivovat v několika krocích přímo v telefonu v aplikaci Watch. Služba je součástí nejnovější aktualizace firmware hodinek a telefonu, proto musí zákazník aktualizaci spustit a dokončit.

„Aby si zákazníci mohli novou službu pořádně vyzkoušet, rozhodli jsme se ji poskytnout na šest měsíců zcela zdarma. Sami tak objeví kouzlo eSIM se všemi benefity, které chytré hodinky nabízí," popisuje Roman Bacík. Po půl roce pak bude služba O2 Chytré hodinky stát měsíčně 99 korun.

Vaše zkušenosti s iOS 16

Se spuštěním služby O2 nabídne tisícovku slevu na modely Apple Watch Ultra Cellular, Apple Watch SE (2022) Cellular a Apple Watch Series 8 Cellular.

„Za posledních šest let se počet telefonů s operačním systémem iOS připojených v naší síti zvýšil o více než deset procent,“ říká Silvia Cieslarová, ředitelka mobilního segmentu v O 2. Naopak pokles operátor zaznamenává v množství používaných klasických telefonů.

Operační systémy Android a iOS tvoří v současné době více než 80 procent telefonů v síti O2, v roce 2016 to ale nebyla ani polovina.

„Očekávaným trendem je i rapidní nárůst spotřeby dat. U androidích telefonů se množství prosurfovaných dat za posledních šest let navýšilo patnáctkrát, průměrná spotřeba dat u iPhonů narostla desetinásobně,“ popisuje Cieslarová.

Se zvyšující se spotřebou dat, rozvojem aplikací a rozšiřováním 5G klesá množství provolaných minut i odeslaných SMS zpráv.

„Lidé začali čím dál více využívat například WhatsApp nebo Messenger, takže esemesky ustoupily do pozadí,“ říká Cieslarová a dodává: „Pokles vidíme i u volání, v porovnání s rokem 2016 se průměr snížil o více než sto provolaných minut měsíčně.“

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Našli jste v článku chybu?