Operátor O2 oznámil své provozní a finanční výsledky za rok 2015. Konsolidovaná data obsahují výsledky dceřiných společností včetně O2 Slovakia. Výsledky za celé období jsou naopak očištěny o hospodaření společnosti Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN).
"Rok 2015 byl pro naši společnost přelomový. Jako první na světě jsme dobrovolně přistoupili k oddělení fixní a mobilní infrastruktury a po sedmi měsících samostatného fungování můžeme potvrdit, že předpoklady a výhody, které jsme identifikovali v rámci analýz, byly správné," říká generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník a dodává: "Výrazně jsme zlepšili a zjednodušili naši digitální televizi O2 TV, spustili nový sportovní kanál a nabídli tuto službu všem domácnostem v České republice. Díky konceptu multidimenze a unikátnímu obsahu se z ní stala nejrychleji rostoucí služba na trhu placené televize."
"Naše strategie funguje, po 7 letech jsme zastavili pokles výnosů a zvýšili ziskovost o více než 40 %. Pokračujeme v transformaci nového O2, což v letech 2015 a 2016 vyžaduje zvýšené investice. Přesto jsme v roce 2015 vygenerovali meziročně o 31 % více hotovosti," doplňuje Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel společnosti.
Celkovékonsolidované provozní výnosy O2 za rok 2015 se meziročně stabilizovaly na úrovni 37,385 miliard. Provozní zisk před odpisy EBITDA meziročně vzrostl o 24,7 % na 10,142 miliard. I nadále zůstávají klíčovou oblastí růstu mobilní data, O2 TV a O2 Slovakia.
Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl ke konci roku 2015 výše 4 896 tisíc. Smluvní služby využívá 3,23 milionu zákazníků, což představuje dvě třetiny všech mobilních zákazníků. V oblasti předplacených služeb došlo k meziročnímu poklesu o 6,5 % na 1,6 milionu zákazníků. Průměrný měsíční výnos na zákazníka (ARPU) činil za celý rok 287 Kč, ve čtvrtém čtvrtletí ale stoupl na 290 Kč. Za nárůstem stojí rostoucí kvalita zákaznické báze.
Podíl chytrých telefonů v síti O2 vzrostl ve čtvrtém čtvrtletí na 48,5 %. V uplynulém roce prodalo O2 více než 300 000 zařízení, která podporují nejrychlejší technologii 4G a na konci roku tak LTE telefony představovaly téměř 40 % všech chytrých zařízení. LTE telefony s vyměněnou SIM kartou, která novou technologii podporuje, aktuálně používá více než půl milionu zákazníků O2.
S rostoucí dostupností vysokorychlostního mobilního internetu i nárůstem zájmu o nové technologie se zvyšuje i poptávka po mobilním internetu, který na konci roku 2015 používalo již 1,6 milionu zákazníků, meziročně o 17 % více . Datový provoz v mobilní síti tak meziročně stoupl o 64 %.