Po nasazení řešení DataGuard MailFilter probíhá veškerá e-mailová komunikace prostřednictvím bezpečnostních bran, kde dochází k antispamové a antivirové kontrole (podle úrovně, kterou zákazník požaduje). „Vyčištěná“ pošta je šifrovaným kanálem předána poštovnímu serveru a doručena do jednotlivých schránek.
DataGuard MailFilter nabízí vyšší stupeň zabezpečení; využívá totiž ne jeden, ale hned několik různých antivirových a antispamových skenerů. Při použití DataGuard MailFilter nejsou poštovní servery zákazníků veřejně dostupné a není proto možné je napadnout z internetu. Služba zákazníkům garantuje doručení e-mailů do domény klienta. V případě nedostupnosti poštovního serveru zákazníka nedojde ke ztrátě příchozích e-mailů, DataGuard MailFilter je bude uchovávat až 7 dní. Veškerá data jsou zálohována na více serverech v geograficky oddělených serverových farmách. Používané virové i spamové databáze se automaticky aktualizují. Velmi zajímavá je i smluvní garance dostupnosti, účinnosti a dalších parametrů služby. Službu provozuje tuzemská společnost Excello.
Aleš Pikora, ředitel divize DataGuard, k výhodám produktu dodává: „Nasazením tohoto řešení se zákazníkům sníží zátěž na routerech a firewalech i zatížení datových linek. Další výhodou DataGuard MailFilter je rychlé nasazení, které může proběhnout během 15 minut, protože řešení je nezávislé na stavu ostatních zabezpečovacích prvků.“