Internet Explorer 8 - agresivní kampaň
Domníváte se, že je Microsoft nudná firma? Možná byste se měli podívat na reklamní spoty určené zejména pro USA a západní trhy. Jsou totiž asi tak desetkrát ostřejší než to, co od Microsoftu můžete vidět v našich končinách. Již dříve formou televizních reklam nevybíravou formou útočil například na velkého konkurenta Apple, jenž mu - nutno říci - vracel stejnou mincí.
Tentokrát útočí jen na dobrý vkus diváků. Spustil totiž reklamní kampaň propagující Internet Explorer 8. Zjevně už i Microsoft se obává dalších propadů v popularitě tohoto prohlížeče, a tak musí vytáhnout opravdu těžký kalibr. Kdo by to byl řekl, že se na internetový prohlížeč dá vymyslet a zrealizovat takhle agresivní kampaň. Ostatně, řada kritiků už se ozvala a některé spoty musely být dokonce staženy z Youtube.
Nelíbí se především ten, jenž nese název O.M.G.I.G.P. Žena si v něm půjčí partnerův notebook a zjevně na něm najde věci, které ji znepokojí natolik, že neváhá okamžitě zvracet. Aby toho nebylo málo, zvracení schytá přímo muž. Tento spot poukazuje na "Privacy Mode" Internet Exploreru 8. Ten už mnozí překřtili na "porno-modus".
Další videa už nejsou tak odvážná jako to první, ale rozhodně stále nejde o standard. Je otázkou, zda jsou skutečně vtipná, nebo jen prostě divná. Jisté je, že se Microsoftu povedlo strhnout na ně pozornost, a to je u reklam vždy to nejpodstatnější. I proto se používají stále více šokující postupy.