Z říjnového výzkumu Video na internetu společnosti Mediaresearch vyplývá, že denně sleduje video na internetu zhruba polovina internetových uživatelů. Frekvence sledování tak v porovnání s výsledky z dubna 2009 prokazatelně stoupla. Češi na internetu nejčastěji sledují videa zpravodajská, vtipná a hudební. Videa si často přehrávají opakovaně a přeposílají dál svým přátelům i známým. Vtipné video, hudební klip, reklamu, zpravodajské video nebo trailer k filmu zhlédne na internetu nejméně jednou za týden 82 % respondentů, necelá třetina pak videoobsah konzumuje dokonce několikrát denně.
Zábavná a netelevizní videa vyhledává hlavně mladší obecenstvo z věkové skupiny 15-24 let. Mladí preferují především vtipná videa nebo videa s hudebním obsahem. Odlišný vkus mají respondenti ve věkové kategorii 45+, kteří na internetu rádi sledují videa o cestování, naučná a vzdělávací videa a videa z reálného života. Český internetový divák dále nejvíce preferuje filmy a pořady vytvořené profesionálními studii oproti uživateli tvořenému obsahu. Rovněž videa v plné délce jsou oblíbenější, než pouhé úryvky. Nicméně frekvence sledování úryvků a celých pořadů je téměř shodná, což pravděpodobně souvisí s širokou nabídkou krátkých a naopak nedostatku vyhovujících videí v plné délce.
V hodnocení jednotlivých webů s nabídkou videoobsahu (hodnotili jen uživatelé) dopadl ve srovnání nejlépe server YouTube.com. Jako nejlepší jej označila zejména nejmladší věková kategorie (15-24) let. Velmi dobrého hodnocení se dostalo od svých uživatelů i oběma webům České televize - iVysílání a ČT24.cz.
YouTube, který v posledním roce navštívilo 86 % konzumentů videoobsahu, dominuje jako videoserver i z hlediska známosti a navštěvovanosti. Co se však frekvence sledování videa týče, vítězí letos Facebook, kde si alespoň denně přehrává videa necelá polovina jeho uživatelů. Pro srovnání - na YouTube sleduje videa alespoň denně třetina jeho uživatelů, na Novinkách nebo iDNESu zhruba čtvrtina uživatelů.
Zhlédnutí videa svádí k dalšímu sledování - téměř tři čtvrtě konzumentů videoobsahu si často spontánně pustí ještě nějaké další video. Výzkum dále dokazuje, že jedno zhlédnutí většinou nestačí a lidé se dívají na video znova, případně se k němu vrací i v delším časovém horizontu. Celých 82 % alespoň někdy přeposílá právě zhlédnuté internetové video dál svým přátelům a známým.
Výzkum byl realizován na vzorku 572 respondentů z NetPanelu, kteří reprezentují českou internetovou populaci starší 15 let. Do studie byli zařazeni jen ti respondenti, kteří nějaká videa na internetu sledují, čili drtivá většina internetové populace.