Přes Twitter bylo možné zadarmo obstarat jízdenky na pražskou MHD

12. 7. 2010

Sdílet

Přesně s touto myšlenkou pracoval jeden z uživatelů globální sociální sítě Twitter, který svou službou chtěl zabránit zbytečnému „flákání jízdenek.“ SMS jízdenku je totiž u Dopravního podniku hlavního města Prahy možné zakoupit pouze na 90 minut, což je v řadě případů nepotřebně dlouhá doba. Tvůrce systému tedy chtěl, aby uživatelé po přijetí na požadované místo odeslali soukromou zprávou na Twitter kompletní obsah jízdenky, kde si ji pak mohou vyzvednout ostatní uživatelé, či získat informace o počtu volných jízdenek.

Twitter však není v České republice tak hojně využíván, jak by bylo potřeba. Na svém webu o tom mluví i sám tvůrce systému, který přiznává, že robot za týden přijal 3 SMS jízdenky, zatímco žádostí denně chodily desítky.

Služba samozřejmě pobouřila Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP), a i když byl účet po tom, co na něj v neděli upozornil server Aktuálně.cz zrušen, DPP jej bude nadále řešit. "Případ jsme předali našemu právnímu oddělení, které se jím bude zabývat," sdělila pro Aktuálně.cz mluvčí DPP Ilona Vysoudilová.

Služba byla včera zrušena a svým návštěvníkům hlásá zprávu: „Tento účet byl po medializaci deaktivován.“ Byl však již zaregistrován jinou osobou, která vyzývá původního autora, aby se jí ozval.

Našli jste v článku chybu?