Prodej PC v Evropě spíše stagnuje, na vině je mimo jiné zájem uživatelů o tablety

18. 1. 2011

Sdílet

Celkově dosáhly v tomto období dodávky celkové výše 32 milionů jednotek; za celý rok 2010 to bylo 110,5 milionu, což představuje meziroční růst o vice než 13 %.

Zájem o PC byl podle analytiků rekordní v první polovině loňského roku, zatímco ta druhá byla mnohem střídmější. Bylo to mimo jiné důsledkem určitého ochlazení ekonomiky a také nižší schopností prodejců snižovat ceny.

V neposlední straně se na trhu také objevila zařízení, která PC úspěšně konkurují, jako jsou právě tablety. Navíc spotřebitelé v západní Evropě při omezených výdajích dali přednost spíše spotřební elektronice než nákupům PC, zatímco východoevropané naopak nakupovali PC ve zvýšené míře. Podniková sféra se tentokrát vice zaměřila na nákup desktop, jejichž dynamika převýšila notebooky.

Mezi výrobci si nejlépe vedl Hewlett-Packard, avšak největší nárůst prodejů je vidět u celkově pátého Lenova (+31 %). Na druhém pólu dynamiky prodejců je Asus, jemuž se podařilo prodat dokonce o desetinu PC méně než o rok dříve.

 

Prodeje PC* v EMEA

Podíl výrobců podle kusových dodávek, 4. čtvrtletí 2010

Hewlett-Packard

20,3 %

Acer

20,1 %

Dell

9,5 %

Asus

7,0 %

Lenovo

5,6 %

Ostatní

37,6 %

Zdroj: Gartner, leden 2010

*Nezahrnuje servery ani mediální tablety typu iPad

Našli jste v článku chybu?