Zatímco podniková sféra nakupovala úplně stejně jako vloni ve stejném období, je zjevné, že na růstu se podíleli především spotřebitelé – jejich důvěra vyústila v nárůst prodejů tohoto segmentu o 19,5 %. Mezičtvrtletně došlo u spotřebitelů ke stagnaci nákupů, avšak firmy nakoupily o 28 % PC méně – ukazuje se tedy, že sezonnost dodávek je u nás v tomto případě záležitostí organizací, nikoliv domácností.
Podíl notebooků na prodejích dosáhl téměř tří čtvrtin, meziročně jde o zvýšení o 6 procentních bodů. Co se týká slovenského trhu, tam se prodalo v prvním čtvrtletí 2010 zhruba 101 tisíc kusů PC, meziročně přibližně o 1 % méně; tamějším leaderem trhu je HP s 21% podílem.
Prodej PC v Česku
Podíl výrobců dle kusových dodávek, 1. čtvrtletí 2010
Acer |
30,1 % |
|
Hewlett-Packard |
18,3 % |
|
Asus |
14,5 % |
|
Dell |
8,7 % |
|
Lenovo |
4,7 % |
|
ostatní |
13,8 % |
Zdroj: Gartner, květen 2010