Prodeje PC v Evropě meziročně stále klesají, mezičtvrtletně ale nyní stouply

25. 10. 2011

Sdílet

Jde o výsledky, které jsou horší, než analytici předpokládali (původně 5,1 %). Zklamáním byly především prodeje pro spotřebitelský segment, kdy ani návrat studentů do škol neznamenal výrazné oživení prodejů pro tento typ zákazníků. Ti se totiž začali masivně zajímat o jiná zařízení než PC, zejména pak o multimediální tablet a smartphony, a PC tak šly stranou.

Podle Gartneru se dá také očekávat vyšší konsolidace výrobců. Tento směr už naznačily v uplynulém čtvrtletí aktivity, jako propojení Lenova s firmou NEC či koupě firmy Medion zmiňovaným Lenovem, a rovněž prohlášení představitelů Hewlett-Packard o tom, že uvažují o vyčlenění divize PC mimo hlavní firmu a o jejím případném prodeji.

Největším světovým výrobcem PC je i nadále Hewlett-Packard, ale na paty mu nově šlape Lenovo, jež předstihlo firmy Dell i Acer a zaznamenalo nejvyšší meziroční nárůst prodejů. Na opačném pólu stojí Acer, jenž meziročně prodal o 23 % méně osobních počítačů.

V oblasti EMEA bylo prodáno celkem 26,6 milionu PC, což ale představuje téměř tříprocentní meziroční snížení. I na tomto trhu se nevedlo zejména firmě Acer, jež hlásí zhruba 40% pokles prodejů; i přesto zůstala na druhém místě žebříčku. Analytici na druhou stranu poukazují na to, že mezičtvrtletně byly výsledky v EMEA o poznání lepší – dynamika prodejů činí +17 %.

 

Prodej PC v EMEA

Podíl výrobců podle kusových dodávek, třetí čtvrtletí 2011

HP

20,1

Acer

13,6

Asus

10,1

Dell

9,0

Lenovo

7,4

ostatní

39,8

Zdroj: Gartner, říjen 2011

Našli jste v článku chybu?