Hlavní navigace

Propojené technologie: Češi prohřešky svých kolegů nehlásí

19. 12. 2016

Sdílet

 

 

Průzkum provedený mezi 500 českými administrativními pracovníky odhalil nedostatky v týmové práci a sobecké návyky, od těch zásadních, jako je například sdílení informací, až po ty triviální, ale nemilé; téměř polovina pracovníků nedoplní papír do tiskárny a více než 44 % mluví na schůzkách jeden přes druhého.

Nejhorší zjištěné návyky českých pracovníků v administrativě jsou:

  1. Ponechání vytištěných stran v přihrádce tiskárny (50,90 %)
  2. Mluvení jeden přes druhého během schůzek (44,30 %)
  3. Nedoplnění papíru do tiskárny, v případě, že dojde (42,10 %)
  4. Zapomínání sdílení důležitých informací nebo dokumentů (38,40 %)
  5. Ponechání zapnutých obrazovek nebo projektorů (34,60 %)
  6. Práce na vlastních projektech během konferenčního hovoru nebo  během porady (31,40 %)
  7. Přesouvání dokumentů nebo vytváření nových struktur složek (30,80 %)
  8. Ignorování problémů s kancelářskou technologií (30,00 %)
  9. Změna teploty klimatizace (25,2 %)
  10. Zapomínání hesel (22,50 %)
  11. Neodhlášení se z PC v konferenční místnosti (19,10 %)
  12. Změny nebo nedodržování vzoru (16,70 %)
  13. Změna hesel/přístupových práv bez dalšího upozornění (12,50 %)

 

Navzdory tomu, že si tyto špatné návyky u svých kolegů uvědomují, 1 z 6 českých pracovníků (18,5 %) raději problém neřeší, pouze 14,3 % zanechá o problému poznámku. 26 % z nás hlučí, vzdychá nebo reptá, ale nic neudělá. Takže, pokud pracujete v IT, můžete se cítit bezpečně – pouze 1 % českých pracovníků by poslalo e-mail nadřízenému svých kolegů, aby oznámilo jejich selhání, což se diametrálně liší od francouzského nebo německého přístupu, kdy je tento přístup velmi běžný (13,10 %, respektive 12,90 %).

"Většina z nás bere tyto špatné návyky jako součást kancelářského života, s kterými se žije snadněji, než kdybyste se pokoušeli o změnu. Nicméně, za tímto zjištěním se rovněž skrývá vážný problém. Pokud vaše společnost nepodporuje týmovou práci a sdílení informací, přicházíte o příležitosti k růstu. Kolik informací, které pracovníci zapomínají sdílet, může vést k novým obchodům, úspoře nákladů nebo novým nápadům?" řekl Tomáš Hudec, generální ředitel Sharp Business Systems v České a Slovenské republice.

Našli jste v článku chybu?