“Podnětem pro výzkum byla změna uživatelského prostředí Facebooku z konce října tohoto roku, kdy si mnozí uživatelé stěžovali, že Facebook opustí,” říká Robert Němec, ředitel agentury RobertNemec.com. “Náš výzkum ale prokázal, že návštěvnost Facebooku z České republiky naopak stále stoupá.”
32 % respondentů označilo úroveň kvality obsahu Facebooku (příspěvky od ostatních, Stránky a Skupiny) jako stoupající, 47 % na stejné úrovni a 21 % klesají. Nejčastěji si uživatelé stěžují na nový vzhled a chyby ve funkčnosti.
Zajímavé jsou statistiky ohledně Skupin a Stránek, které se hojně užívají pro komerční účely. Výsledky však ukázaly, že zhruba 50 % uživatelů je fanoušky maximálně deseti Stránek (resp. členy maximálně deseti Skupin). “Zde mají firmy ještě velký potenciál nalákat uživatele, aby se staly fanoušky jejich Stránky na Facebooku,” vysvětluje Němec. “Firmy s nimi pak mohou zadarmo každý den komunikovat.”
V zahraničí je tento způsob komunikace velmi běžný. Např. výrobce spodního prádla Victoria's Secret má na Facebooku přes dva miliony fanoušků a prodejce kávy Starbucks přes pět milionů.
Přes sto Stránek či Skupin má v profilu pouze 14 % (resp. 3 %) uživatelů z České republiky. Nejčastěji jsou uživatelé fanoušky či členy čtrnácti Stránek a devíti Skupin.
Mezi muži a ženami neukázal výzkum významný rozdíl v žádné měřené veličině. Výzkum probíhal od 13. 11. 2009 do 7. 12. 2009 prostřednictvým Facebooku a zúčastnilo se jej 523 respondentů (53 % žen, 47 % můžu) z České republiky. Oproti datům dodaných Facebookem byl vzhledem k pravidlům Facebooku podreprezentovaný vzorek lidí mezi 13 až 20 lety.