O další místa se pak dělí populární lide.cz a youtube.com, které využívá 18 % respondentů. On-line komunity navštěvují nejvíce lidé v produktivním věku od 26-45 let, a to zejména pro vyplnění volného času.
Průzkum D-Link Technology Trend (DTT) zrealizovala agentura MillwardBrown v dubnu letošního roku na reprezentativním vzorku 1 000 osob ve věku nad 15 let v České republice. Z průzkumu vyplynulo, že internet využívá 70 % dotázaných a nejvíce přitom mladí lidé ve věku 15-25 let a lidé v produktivním věku 26-45 let. S narůstajícím věkem se počet uživatelů snižuje – například osoby starší 70 let se k internetu připojují pouze ze 14 procent. Užívání internetu rovněž ovlivňuje výše vzdělání, kdy lidé s maturitou nebo s vysokoškolským titulem užívají internet více než osoby se základním vzděláním nebo výučním listem.
Rostoucí popularita internetu podněcuje také rozvoj nových technologií, jako jsou sociální sítě či komunitní weby. Když se řekne on-line komunita, tak si lidé spontánně vybaví především spoluzaci.cz (18 %) a lide.cz (16 %). Tolik v poslední době diskutovaný facebook.com přijde lidem na mysl pouze z 9 %. Mezi vůbec nejznámější on-line komunity/sociální sítě patří zmiňovaní spoluzaci.cz a lide.cz, dále pak youtube.com, libimseti.cz a facebook.com. Uvedené hlavní hráče na trhu sociálních sítí v České republice přitom navštěvuje přibližně stejné procento mužů a žen. Rozdíly v návštěvnosti sociálních sítí u žen a mužů jsou pak patrné převážně u zahraničních sítí, jako jsou linkedIn, twitter.com, myspace.com nebo bebo.com, které navštěvují více muži. Hlavním důvodem, proč lidé navštěvují on-line komunity, je vyplnění volného času.
Sociální sítě jsou mezi internetovými uživateli natolik oblíbené, že 50 % respondentů si myslí, že bez nich by internet ztratil svou současnou atraktivitu. Naopak 39 % zastává názor, že by se internet bez on-line komunit výrazně nezměnil.
Část průzkumu zaměřená na chování uživatelů na internetu ukázala, že respondenti na internetu především chatují (30 %) a sdílejí fotografie (19 %). Rozdíly mezi uživateli co se pohlaví týče, jsou přitom zanedbatelné. Zcela minimálně se však respondenti vyjadřují k článkům svými komentáři nebo píší vlastní blog na internetu – pouze 3 %. Osoby, které vytvářejí nějaký obsah na internetu, jej poté generují jen zřídka a nepravidelně. Obsah na internetu, který má podle respondentů největší hodnotu, je ten, který je poskytován firmami (61 %).