„Tento předváděcí vůz je prvním krokem pilotního projektu, ale také důležitým krokem směrem k technologickým inovacím. Čelní okna pro budoucí mobilitu budou víc než jen kusem skla. Sklo, umožňující holografické zobrazování s rozšířenou realitou, bude sloužit jako platforma pro poskytování nových služeb a zpřístupní nové zážitky během cestování automobilem,“ řekl Yunseong Hwang, ředitel divize Open Innovation Business Group společnosti Hyundai Motor Group.
Největší předností navigačního systému, který disponuje holografickým zobrazováním s rozšířenou realitou a je integrován do vozidla, je promítání stereoskopického obrazu na skutečnou silnici. Obraz je nepřetržitě přizpůsobován specifickému zornému úhlu řidiče, aby poskytoval precizní pokyny pro další jízdu.
Řidič vidí holografické obrazy bez nutnosti používat speciální brýle. Směr pohybu je v reálném čase přizpůsobován rychlosti jízdy vozidla. Promítání navigačních pokynů přes čelní okno na silnici umožňuje řidičům bezpečné řízení bez rozptylování pozornosti a odvracení zraku od vozovky.
Zatímco konvenční průhledový displej promítá obraz nepřímo, prostřednictvím displeje LCD umístěného v přístrojové desce, holografické zobrazování s rozšířenou realitou promítá obraz přes sklo čelního okna.
Displej společnosti WayRay ukazuje nejen navigační funkce – například správný jízdní pruh, cíle a aktuální rychlost – v rozšířené realitě, ale také zahrnuje funkce asistenčních systémů ADAS, jako je asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu. Virtuální obraz s rozměry 1310 x 3152 mm je promítán do vzdálenosti 15 m od očí řidiče.
Oba partneři budou i nadále úzce spolupracovat na rozšiřování funkčnosti technologie holografického zobrazování s rozšířenou realitou. Její další vývojový stupeň bude schopen zobrazovat osoby, objekty, vozidla, jízdní pruhy pro cyklisty a přechody pro pěší. Navíc bude podporovat také další vyspělé funkce asistenčních systémů ADAS, jako je systém upozorňování na překážky vzadu a po stranách nebo asistent pro jízdu na dálnici HDA (Highway Driving Assist).
HMG a WayRay navíc počítají také s využitím technologie propojení vozidla s ostatními účastníky silničního provozu a dopravní infrastrukturou, V2X (Vehicle to Everything), a s využitím funkcí z oblasti konektivity. Díky tomu budou v reálném čase dostupná data například od semaforů či okolních vozidel nebo údaje o stavu vozovky a povětrnostních podmínkách.