Hlavní navigace

První prodeje napovídají, že iPad Air bude úspěšný

5. 11. 2013

Sdílet

Nový Apple iPad Air zaznamenal o uplynulém víkendu raketový start, alespoň podle měření online aktivit, které dvojnásobně přesáhly síťovou aktivitu nových uživatelů iPadů uvedených v loňském roce.

Apple iPad Air

Společnost Fiksu, která se zabývá marketingem aplikací pro systémy iOS a Android, oznámila, že v pondělí tablety iPad Air zaujímaly 0,72 % provozu všech iPadů, které používají aplikace jejích klientů. To je téměř pětkrát více než 0,15 % v případě čtvrté generace iPadů po prvních třech dnech prodejů a více než třikrát více než podíl iPadu mini po stejné době, který dosáhl 0,21 %. Online použití iPadu Air za první tři dny od zahájení prodeje pak bylo v porovnání se součtem obou typů iPadů předešlé generace (0,36 %) dvojnásobné.

Prodej iPadu Mini i iPadu čtvrté generace byl zahájen 2. listopadu 2012. V letošním uvedl Apple pouze 9,7" iPad Air s tím, že nová verze menšího iPadu Mini – s vyšším rozlišením obrazovky ve stylu Retina – bude k dispozici v průběhu tohoto měsíce. Další změnou v cyklu uvádění je zahájení prodeje modelů Wi-Fi a Wi-Fi s mobilním připojením současně. V roce 2012 se model s podporou mobilních sítí opozdil o dva týdny a na trh vstoupil 16. listopadu.

Apple údaje o prodejích iPadu Air během zahajovacího víkendu neoznámil, dlužno však podotknout, že tento model nebyl podle předpokladu analytiků rychle vyprodán a je stále běžně k dostání. Podobně tomu ostatně bylo již loni v případě iPadu čtvrté generace a iPadu mini, kterých se po prvních třech dnech prodaly zhruba 3 miliony.

Podle údajů společnosti Fiksu však byly prodeje zhruba dvojnásobné. Nový přístroj si tedy odhadem ihned po uvedení na trh zakoupilo zhruba 6 milionů lidí.

Našli jste v článku chybu?