Zatímco původní odhad vánočního obratu v internetových obchodech byl 11 miliard korun, vše nasvědčuje tomu, že celkový výsledek se bude blížit 13 miliardám. Podle informací od obchodníků, které získala Asociace pro elektronickou komerci (APEK), je průměrný nárůst obratu přibližně 40% oproti Vánocům roku 2010. Celkově se podle odhadu APEK na českém internetu za rok 2010 prodalo zboží v hodnotě 33 miliard Kč.
Během Vánoc 2010 na Internetu došlo k rekordnímu počtu objednávek, avšak průměrná hodnota jednotlivých nákupů spíše klesala. Jejich výše samozřejmě závisela na druhu pořizovaného zboží, nejčastěji ale spotřebitelé pořizovali zboží přibližně za 2 500 Kč. Tento trend napovídá, že Češi již na Internetu nehledají pouze elektroniku za výhodné ceny, ale využívají Internet i k nákupu klasických Vánočních dárků.
U většiny prodejců začala vánoční sezona během druhé poloviny listopadu. Nejvíce objednávek potom e-obchody zaznamenaly v týdnu od 13. do 17. prosince. Naprostým vrcholem co do počtu objednávek bylo podle Asociace pro elektronickou komerci pondělí 13. prosince.