Ipex ve svém řešení podle svých představitelů propojuje softwarové i hardwarové technologie do jediného sourodého celku, přičemž výsledkem je zcela nová dimenze firemní komunikace. Například jediný a vždy aktuální adresář kontaktů se stane dostupným na různých zařízeních: v e-mailu (v MS Outlook nebo v MS Outlook Web Acces), v telefonu (ať už stolním nebo v mobilním), v chatu nebo v CRM/ERP systému. Telefonovat nebo uspořádat multimediální konferenci lze na základě jednoho kliknutí, zjistit čerstvé informace o platební morálce volajícího zákazníka lze přímo na displeji telefonu apod.
„Propojením s kalendářem umožňuje automatizované změny směrování telefonních linek po příchodu pracovníka do kanceláře anebo aktivaci hlasové schránky společně s aktivací automatické odpovědi v e-mailové schránce poté, kdy svoji kancelář zase opustil, říká Ing. Petr Chruňák, generální ředitel společnosti Ipex.
Řešení podle dodavatele zvyšuje efektivitu vnitrofiremních procesů a zlepšuje dostupnost firem nebo úřadů. Velkou předností je prý otevřenost k integraci se systémy třetích stran (díky otevřeným standardům SOAP, XML, SIP a dalším). Řešení tak může být snadno integrováno s téměř libovolným informačním systémem (CRM, ERP apod.).
Ipex dosud působil hlavně jako poskytovatel IP hlasových, internetových a datových služeb s pobočkovou telefonní ústřednou vlastní produkce.