RIM: Japonské BlackBerry Bold se přehřívá, baterie na vině pravděpodobně není

1. 3. 2009

Sdílet

Během minulého týdne se objevily zprávy, že za přehřátí přístroje BlackBerry Bold může jeho baterie. Podle prohlášení RIM a japonské společnosti NTT DoCoMo však důsledná analýza chybu baterie vyloučila a základní příčina je tak stále předmětem šetření. Problém s přehřátím se objevil u přístrojů Bold distribuovaných pro japonský trh, u nichž se při nabíjení výrazně zvýšila jejich teplota. Japonská telekomunikační společnost DoCoMo dosud prodala více než 4 tisíce kusů přístroje BlackBerry Bold, přičemž na přehřívání přístroje při nabíjení si stěžovalo asi 30 zákazníků.

DoCoMo začala prodávat zařízení BlackBerry Bold v Japonsku minulý týden a tak společně s RIM doufá, že k obnovení prodeje dojde co nejdříve. Telefon je upraven speciálně pro japonský trh. Poskytuje přístup k 3G síti DoCoMo, Wi-Fi a GPS navigaci. Kromě toho obsahuje klávesnici s podporou japonského jazyka.

„Máme podezření, že problém by mohl být spojen se softwarem. Mohl také vzniknout pří přizpůsobování telefonu japonskému trhu, kde se podobné problémy objevily i v minulosti problémy. Takové problémy při zavádění nových výrobku jsou poměrně časté. Ať už je chyba kdekoliv, musí být vyřešena rychle. Jinak by BlackBerry Bold mohl přijít o významný podíl na trhu“ popsal problémy analytik Jack Gold.

Není to poprvé, co se objevily problémy v souvislosti s přístrojem Bold. V loňském roce pozastavil britský mobilní operátor Orange distribuci telefonů BlackBerry Bold poté, co byla zpochybněna správná funkce softwaru 3G.

Našli jste v článku chybu?