Během minulého týdne se objevily zprávy, že za přehřátí přístroje BlackBerry Bold může jeho baterie. Podle prohlášení RIM a japonské společnosti NTT DoCoMo však důsledná analýza chybu baterie vyloučila a základní příčina je tak stále předmětem šetření. Problém s přehřátím se objevil u přístrojů Bold distribuovaných pro japonský trh, u nichž se při nabíjení výrazně zvýšila jejich teplota. Japonská telekomunikační společnost DoCoMo dosud prodala více než 4 tisíce kusů přístroje BlackBerry Bold, přičemž na přehřívání přístroje při nabíjení si stěžovalo asi 30 zákazníků.
DoCoMo začala prodávat zařízení BlackBerry Bold v Japonsku minulý týden a tak společně s RIM doufá, že k obnovení prodeje dojde co nejdříve. Telefon je upraven speciálně pro japonský trh. Poskytuje přístup k 3G síti DoCoMo, Wi-Fi a GPS navigaci. Kromě toho obsahuje klávesnici s podporou japonského jazyka.
„Máme podezření, že problém by mohl být spojen se softwarem. Mohl také vzniknout pří přizpůsobování telefonu japonskému trhu, kde se podobné problémy objevily i v minulosti problémy. Takové problémy při zavádění nových výrobku jsou poměrně časté. Ať už je chyba kdekoliv, musí být vyřešena rychle. Jinak by BlackBerry Bold mohl přijít o významný podíl na trhu“ popsal problémy analytik Jack Gold.
Není to poprvé, co se objevily problémy v souvislosti s přístrojem Bold. V loňském roce pozastavil britský mobilní operátor Orange distribuci telefonů BlackBerry Bold poté, co byla zpochybněna správná funkce softwaru 3G.