Jenže konečná čísla donutila analytiky, aby svůj optimismus mírnili. V letošní předvánoční sezóně už eMarketer předpovídal, že více než nositelná zařízení se budou prodávat cenově dostupnější chytré reproduktory. Analytička firmy Cindy Liu zpomalený růst přisuzuje cenám wearables.
„Spotřebitelé dosud netuší, jak by ospravedlnili kupní cenu smartwatch, které někdy mohou stát stejně jako smartphone. V předvánoční sezóně očekáváme, že mnoho technologických nadšenců raději sáhne po chytrých reproduktorech, a to kvůli jejich nižší ceně.“
Dříve optimistické předpovědi roku 2015 již nyní tak dobře nevypadají. Růst sice bude pokračovat, nicméně v následujících letech bude spíše mírný.
Podle Liu „vyroste počet dospělých uživatelů nositelných zařízení v USA v roce 2018 o roce 11,9 procenta. Míra využití wearables sice poroste, nicméně růst od roku 2019 poklesne na jednociferná čísla.“
Očekává, že jakýkoliv další růst trhu bude možné přisuzovat novým uživatelům, tedy těm, kteří wearables dosud nevlastnili. Kromě toho zdůrazňuje, že odvětví wearables dominují fitness trackery, což znamená, že je uživatelé nevnímají jako něco, co je nutné vlastnit.
Zdroj: Techspot.com