Nedávná marketingová kampaň Microsoftu se soustředila na to, aby si uživatelé uvědomili, že Chromebooky nejsou reálné laptopy, jelikož nemají Windows ani Office a bez připojení k internetu jsou údajně k ničemu. Google je navíc prý využívá k získávání osobních informací o uživatelích. Šéfka společnosti Hewlett-Packard Meg Whitmanová to však vidí jinak. Na technologické konferenci tento týden uvedla, že zájem o Chromebooky je větší, než se čekalo, a to nejen ve školství, ale také v malých a středních firmách. A zájem dokonce projevily i velké korporace. Tato zjištění podle Whitmanové opodstatňují strategii HP, v rámci níž společnost podporuje více operačních systémů a více počítačových architektur, aby co možná nejlépe diverzifikovala.
"Existují skupiny lidí, které nepotřebují na svém laptopu kompatibilitu s Windows," uvedla Whitmanová. I tak se však Googlu nepodaří v blízké budoucnosti reálně ohrozit Windows. Podle společnosti IDC se v minulém roce prodalo pouze 2,5 milionu kusů laptopů s operačním systémem od Googlu, což je asi 1 % celkových tržeb s počítači. Na druhou stranu Chromebooky jsou nejrychleji rostoucím segmentem na jinak (přinejlepším) stagnujícím trhu s počítači. Téměř všichni velcí hardwaroví partneři Microsoftu již svůj Chromebook vydali, což může být pro amerického giganta do budoucna nepříjemné. Nyní však mají Windows stále 90 % trhu s počítači.
Zdroj: Techspot