Zatímco během prvního měsíce srpna server Zapakatel.cz utržil zhruba tři miliony korun, v lednu to už bylo takřka 30 milionů. „V novém roce jsme očekávali pokles tržeb. Po silném prosinci ale nakonec přišel ještě silnější leden. Zákazníci na serveru Zapakatel.cz po Vánocích utratili dokonce o 20 % více než během vánoční horečky. Pro rok 2011 očekáváme stejný růst s tržbami v řádech stovek milionů korun,“ říká marketingový ředitel serveru Tomáš Carba.
Za půl roku fungování server získal přes 100 tisíc registrovaných zákazníků a více než 30 tisíc fanoušků na Facebooku. Obecně lidé na slevových serverech nejvíce nakupují jídlo, krásu, relax a pobyty. Téměř 70 % všech nákupů je realizováno v Praze, 18 % v Brně a zbylých 12 % si mezi sebe dělí největší krajská města v ČR. Server otevře v půlce března v centru Prahy zákaznické centrum. Lidé tu budou moci nakupovat speciální nebo nevyužité vouchery, platit v hotovosti nebo osobně vyzvedávat zboží či vyřizovat reklamace.
Novinky roku 2011: Reality a zájezdy se slevou až 80 %
Hitem letošního roku bude podle serveru Zapakatel.cz cestování s velkými slevami. „Lidé nakupují letní dovolené už od prosince. Jen během poslední kampaně, která představovala slevu 65 % na pobyt v Piěšťanech, jsme prodali téměř 3500 voucherů. Při jiné kampani si zase lidé objednali během tří dnů 200 zájezdů do Turecka,“ říká obchodní ředitelka serveru Klára Bitvarová. Kvůli velké poptávce odstartuje server již příští týden podstránku „Hotely a cestování zapakatel“, která by měla fungovat podobně jako cestovní agentura. Jen s tím rozdílem, že ceny pobytů a zájezdů budou o polovinu menší než běžné ceny na trhu.
Další novinka, se kterou Zapakatel.cz přichází, je prodej bytů a pozemků se slevou 40 %! Trh s realitami v Česku totiž prochází obdobím krize a developeři vidí v kolektivním nakupování možnost, jak alespoň částečně zabránit ušlým ztrátám.
Na uplatnění voucheru za pakatel už se nebude čekat
Zapakatel.cz se také rozhodl inovovat termín uplatnění voucheru. „Na kolektivním nakupování se nám dlouhodobě nelíbí, že zákazníci musejí čekat, až slevová akce prezentovaná na serveru skončí a až potom mohou začít vouchery uplatňovat. Společně s dnešním spuštěním naší mobilní verze je tak reálné koupit voucher večer v tramvaji a ještě než zákazník vystoupí, má voucher v mobilu a jde ho okamžitě uplatnit,“ vysvětluje finanční ředitel serveru Jiří Carba.
Foto: Thinkstock, Stockbyte