Nová služba pomáhá najít v množství firemních či veřejných dat potřebné souvislosti či nabídnout řešení problému, který jiní již vyřešili. Platforma pro analýzu dat je dostupná přes internet prostřednictvím tzv. cloudu.
Vychází přitom z trendu spočívajícího v tom, že firmy chtějí sdílet již osvědčené analytické postupy a nehodlají zbytečně hledat odpovědi na již vyřešené otázky.
Mohou tak rozšířit svůj záběr o souhrn všech znalostí shromážděných na platformě GoodData za pět let jejího fungování. Data uživatelů jsou šifrovaná a přísně soukromá, sdílejí se pouze agregovaná anonymizovaná data o používání platformy.
„Služba umožňuje analyzovat data z různých zdrojů při využití kolektivní zkušenosti získané z milionů interakcí desítek tisíc analytiků, kteří na cloudové analytické platformě GoodData spravují své projekty. Sesbírané zkušenosti se promítají do navigace, která uživateli doporučuje osvědčené postupy a umožňuje mu tak vyhnout se chybám, rozvíjet se a učit od ostatních a díky tomu získat přesnější informace,“ říká Michael Štencl, produktový manažer společnosti GoodData. Pilotní testování nové služby probíhalo ve společnosti Seznam.cz.
Technologické nástroje, které využívají přední světové korporace, vznikají ve vývojovém centru GoodData v Praze a Brně, kde působí na 160 expertů, zejména softwarových inženýrů, designérů, konzultantů nebo technické podpory. „Plánujeme řady našich vývojářů v příštích letech rozšířit o desítky odborníků. Česko bude pro další rozvoj GoodData klíčové,“ dodává Radovan Janeček, viceprezident inženýringu společnosti GoodData.
GoodData v polovině roku 2015 otevře ve Velké Británii své první evropské datové centrum. „V dlouhodobém výhledu očekáváme, že se Evropa bude podílet na našem obratu zhruba třiceti procenty,“ uvedl technologický expert GoodData Zdeněk Svoboda.