Třemi jednoduchými kliknutími lze vytvořit prediktivní model v konfigurovatelném rozhraní webového prohlížeče. Uživatelé také mohou spouštět simulace „what-if“ scénářů, které porovnávají a testují nejlepší výsledky před nasazením modelu do provozního systému.
Pracovníci tak podle představitelů IBM získají plnou kontrolu nad analytickým procesem, což jim umožní přijímat přesná rozhodnutí včas a přitom reagovat na změny strategie, nákupních vzorců, chování zákazníků nebo podmínek na trhu.
Novinka kombinuje prediktivní modely, obchodní pravidla a optimalizaci a určena je především pro marketingová oddělení ve všech vertikálních odvětvích.
IBM rovněž oznámila, že ve spolupráci s energetickou poradenskou společností Hildebrand umožní spotřebitelům lépe se rozhodovat na základě informací o své spotřebě energie pomocí softwaru IBM pro správu dat.
Monitorovací systém Hildebrand umožňuje průběžně analyzovat spotřebu elektřiny domácností i jednotlivých spotřebičů, čímž pomáhá lidem lépe se rozhodovat o energetické hospodárnosti v domácnostech a minimalizovat jejich dopad na životní prostředí.
V rámci projektu Hildebrand jsou instalována malá, levná zařízení na monitorování spotřeby energie ve skupinách domů v pěti evropských městech: v Birminghamu, Bristolu a Manchesteru ve Velké Británii a v Plovdivu a Ivanovu v Bulharsku.
Majitelé domů mohou k informacím přistupovat prostřednictvím internetu v jednoduchém formátu, který zobrazuje jejich spotřebu elektřiny a provádí analýzy, například výpočty nákladů podle tarifu zákazníka nebo porovnávání spotřeby s průměrem pro danou skupinu. Ve výsledku tak lidé mohou lépe rozhodovat o jejich hospodaření s energií a měnit své chování tak, aby snížili účty za elektřinu a minimalizovali dopad svého působení na životní prostředí.