O2 tvrdí, že zatím o žalobě nic neví, protože se o ni firma dozvěděla až z novin.
"Vodafone Czech Republic nám zaslal před týdnem stručnou výzvu, ať zaplatíme do jednoho týdne smyšlenou částku 385 milionů, aniž vysvětluje jakýkoli mechanismus výpočtu. Navíc u takto vysokého nároku se složitým mechanismem vzniku a výpočtu se nedá aplikovat stejná lhůta jako u dlužné faktury za telefon nebo za plyn. Podání žaloby pouhý týden po doručení stručného dopisu ukazuje, že se jedná o uměle vykonstruovanou kauzu," tvrdí mluvčí O2 Martin Žabka.
A dodává, že O2 neví, oč opírá Vodafone své přesvědčení, že O2 mělo dosáhnout předního postavení v poskytování služeb xDSL, když se jí to nepodařilo ani na trhu mobilních služeb.
"Naše společnost je bohužel častým terčem podobných spekulativních žalob. I to potvrzuje správnost našich úvah o rozdělení firmy, abychom do budoucna zamezili podobným nepodloženým žalobám," říká Žabka s tím, že se firma nedopustila porušení žádné povinnosti plynoucí ze zákona o ochraně hospodářské soutěže, a již z tohoto důvodu považuje žalobu společnosti Vodafone za zcela neoprávněnou a nedůvodnou.
"Argumenty společnosti Vodafone jsou postaveny výhradně na nepodložených úvahách, které byly vytvořeny výhradně pro účely soudního řízení. Závěr společnosti Vodafone o jejím neúspěchu se službami xDSL v důsledku působení společnosti O2 je tedy smyšlený a neopírá se o reálné skutečnosti," uzavírá Žabka.