Zpočátku se tvorba bude orientovat na potřeby finančních a zdravotních institucí a také veřejné správy. Následovat by měly například systémy pro analýzy podnikových dat, retence zákazníků apod.
Obchodní analytika nejvíce pomáhá firmám, které získávají při své činnosti velké objemy dat o zákaznících a nedokážou jich efektivně využít pro podporu rozhodování, bez ohledu na odvětví, ve kterém působí. „Prediktivní analytická řešení jsou užitečná pro společnosti, které mají množství zákazníků a působí na relativně zralých trzích, jako jsou bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikace, retail či utility,“ říká Alain Schneuwly, partner společnosti Accenture v České republice.
Zatímco v České republice dosud používaly řešení pro byznys analytiku zejména banky (na predikce rizik) a telekomunikace (pro řízení vztahů se zákazníky), v nejbližším období se dá očekávat zvýšený zájem retailu a utilit, kde se zintenzivňuje bitva o klienty. „Pokud bude Česká republika v obchodní analytice i nadále kopírovat trendy ze západních trhů, poroste zájem i v oblastech cestovního ruchu a sázkových společností,“ dodává Jiří Jech, výkonný ředitel české pobočky SASu.