Vždyť k prosinci 2017 už Spotify mělo neuvěřitelných 71 milionů (platících) předplatitelů a více než 159 milionů aktivních měsíčních uživatelů. Společnost tvrdí, že v počtu předplatitelů rostla meziročně o 46 procent, počet měsíčních aktivních uživatelů pak vystoupal o 29 procent.
Zajímavé je, že se Spotify při vstupu na burzu chystá využít trochu odlišnou metodu než většina ostatních společností. Namísto najmutí upisovatelů, kteří by stanovili úvodní cenu akcie, má Spotify v plánu své akcie přímo kotovat na newyorské burze (NYSE) a začít obchodovat.
Navzdory rostoucímu počtu předplatitelů a růstu tržeb to vypadá, že očekávání zatím převyšují i náklady. Společnost v roce 2017 přišla o zhruba 1,5 miliardy dolarů. Přičemž ztráta v roce 2016 byla o dost menší (662 milionů dolarů).
Nehledě na to se zdá, že firma Spotify věří jak svému obchodnímu modelu, tak své budoucnosti. Takže nezbývá než věřit, že se jí podaří nějakým způsobem stabilizovat svoje rozpočty tak, aby byla v plusu.
Zdroj: Techspot.com