Na které značky si dát pozor kvůli reklamacím?

8. 10. 2010

Sdílet

Průzkum odhalil, že zákazníci nejčastěji reklamují spotřební elektroniku, naopak minimum problémů řeší s taškami a batohy. Nejméně reklamovanou značkou byla od ledna do září 2010 Fiskars s jedinou reklamací na každých 250 prodaných výrobků, naopak nejvíce reklamovanou značkou bylo Mivvy s téměř pětinou reklamací.

Ze sledovaných tří stovek značek mělo 15 větší než 10procentní reklamovanost, přičemž v drtivé většině se jednalo o značky spotřební elektroniky. Mezi tři nejreklamovanějších značek na Kasa.cz patří Mivvy (18,6 %, mobilní telefony), Sony Ericsson (17,7 %, mobilní telefony) a Koss (16,2 %, sluchátka a headsety). Dobrou zprávou je, že 18 sledovaných značek  mělo naopak méně než jedno procento reklamací. V čele nejméně reklamovaných značek je Fiskars (0,4 %, zahradnické náčiní), Thule (0,53 %, autodoplňky) a Case Logic (0,61 %, tašky a batohy).



Deset nejprodávanějších značek na Kasa.cz má průměr reklamací 3,0 procenta, tj každý třiatřicátý je reklamovaný. Nad všemi sledovanými značkami je přitom průměr reklamací 4,4 procenta, což představuje mírný nárůst oproti stejnému období loňského roku, kdy průměr reklamací činil 3,3 procenta.

Zvýšení poměru reklamací vůči prodaným výrobkům je do značné míry dáno tím, že zákazníci za poslední rok z cenových důvodů často upřednostňují levnější, méně známé značky.

Našli jste v článku chybu?