"Google má ten svůj úžasný řekl bych až monopol, s nímž už na celé Zemi soupeříme jen my," řekl Ballmer s odkazem na vyhledávač Bing. Tak je tomu alespoň ve Spojených státech, kde Yahoo v roce 2009 podepsalo dohodu s Microsoftem, podle které bude Yahoo Search založen na Bingu. Ballmer dodal, že podle jeho názoru by se měl praktikami Googlu zcela jistě zabývat antimonopolní úřad a Microsoft k tomu již několikrát dal podnět.
Microsoft se snaží, aby si tyto praktiky Googlu veřejnost uvědomila a během roku tak ve Spojených státech rozjel marketingovou kampaň s názvem "Scroogled", v níž se snaží poukázat na konkrétní problémy (například to, že Google skenuje všechny příchozí a odchozí e-maily v Gmailu za účelem cílení reklamy, kdežto Outlook.com ne). Otázkou však je, nakolik se kampaní povedlo změnit názor veřejnosti. Určitě je však zajímavé sledovat, jak Microsoft ze své pozice monopolisty v oblasti desktopových operačních systémů napadá Google, jenž má obdobné postavení na trhu s vyhledávači.
Zdroj: Techspot