Podle nové studie společnosti Protect Your Bubble měly nedávné krádeže osobních dat na chování lidí na internetu značný vliv - 42 % dotázaných uvedlo, že si při nakupování online nyní budou dávat větší pozor na ochranu svých osobních dat. Jak však tvůrci studie dodávají druhým dechem, u žen to tak horké není. Jedenapadesát procent z nich totiž uvedlo, že své nákupní zvyky nehodlají kvůli krádežím osobních dat a podvodům nijak měnit - a to i navzdory řadě kampaní vydavatelů kreditních a debetních karet, podle nichž by jejich vlastníci na internetu měli být extrémně opatrní.
"Miliony lidí se těší na Vánoce, protože je to období, které tráví se svými přáteli a rodinou," uvedl David Anderson z Protect Your Bubble. "Na druhou stranu při vánočním nakupování se zvyšuje riziko toho, že lidé naletí podvodníkům, kteří se na tuto sezónu také náležitě připravují." V roce 2013 se 14 % stížností americké Federální obchodní komisi týkalo krádeže identity a podle bezpečnostních expertů v tomto roce bude číslo vyšší. Miliony Američanů přišly v tomto roce o svá osobní data po útocích na sítě řetězců Target a Home Depot, která hackeři jistě budou chtít zneužít. I přesto však z uvedeného průzkumu vyplývá, že někteří lidé zůstávají k rizikům na internetu značně apatičtí.
Zdroj: Techspot