Systém TOPS (Terénní ošetřovatelská a pečovatelská služba) vznikl na popud Centra sociální a ošetřovatelské pomoci v Praze 10 (CSOP) jako partnerské řešení společností T-Mobile a Teltech Servis. Centrum zaměstnávající 40 pečovatelů ho zároveň jako první otestovalo.
TOPS je určeno pro organizace poskytující pečovatelské a ošetřovatelské služby. U nich si klient objednává buď osobní péči, nebo například nákupy, praní prádla, či úklid v bytě. S řešením TOPS lze pružně plánovat návštěvy i nasmlouvané výkony – případné změny lze prostřednictvím datové sítě T-Mobile okamžitě zaslat pečovatelkám do PDA. Zároveň mají manažeři stálý přehled o plnění úkolů. Řešení je dodáváno včetně veškerého potřebného hardwaru i programového vybavení.
Například jen v CSOP v Praze 10 vykonají ošetřovatelé denně zhruba 260 návštěv, při nichž provedou 520 úkonů a rozvezou cca 600 obědů. Zvládnutí logistiky a kontrola je tedy klíčovou záležitostí. TOPS jako informační systém poskytuje i doprovodné funkce. Management pečovatelských center má tak podle T-Mobile díky nasazení produktu lepší přehled o celkové efektivitě pečovatelů, jejich úkonů i dalších služeb. V neposlední řadě se díky systému TOPS snižuje administrativa, zjednodušují operativní změny a zvyšuje kontrola účelnosti vynakládání prostředků.
„Populace stárne a pečovatelské služby budou běžnou součástí našich životů, proto digitální věk musí dorazit i sem. Každý senior má například svůj QR kód, jehož prostřednictvím je potvrzena každá návštěva pečovatele,“ říká Martina Kemrová, senior manažerka firemní komunikace T-Mobile.
Foto: Fotolia