Lidem podle výrobce umožní komunikovat „tváří v tvář“ na dálku prostřednictvím jejich existujících televizorů splňujících požadavky na HDTV a také širokopásmového připojení přímo z obývacích pokojů.
„Díky spojení naší technologie telepresence s pokročilými optickými sítěmi vybraných operátorů budou moci lidé komunikovat prostřednictvím videa způsobem, jaký dosud nikdy nezažili. Domácí telepresence jim umožní zcela přirozeně komunikovat s jejich rodinami i přáteli bez ohledu na to, jak daleko budou od sebe vzdáleni,“ říká Marthin DeBeer, senior vicepresident a ředitel divize Emerging Technologies ve společnosti Cisco.
První testování proběhne letos na jaře v USA ve spolupráci s operátorem Verizon a později pak ve Francii ve spolupráci s operátorem France Telecom.
Podle DeBeera bude moci telepresence využít i v komunikaci s lidmi, kteří tímto řešením zatím nebudou disponovat, protože lze volat i na osobní počítače. Ty ale musí být vybaveny webovou kamerou a funkcí videochatu.
Cisco rovněž uvedlo, že dosud prodalo již více než 200 milionů spotřebních zařízení. Šlo především o síťová zařízení Linksys a videokamery Flip Video, prostřednictvím kterých mohou uživatelé mezi sebou jednoduše sdílet videa.
Cisco rovněž oznámilo další partnerství v rámci své platformy Eos, která umožňuje jednoduše spravovat široké portfolio webových stránek s multimediálním obsahem a využívat na nich řadu vlastností sociálních sítí, například hodnocení, komentáře, diskuse nebo sdílení hudby, fotografií a videa. K dosavadnímu partnerovi Warner Music Group se připojili další zákazníci jako například Travel Channel, All Access Today nebo The Eleven Seven Music Group/Tenth Street Entertainment.