U Vodafonu lze nově používat i eSIM

Ode dneška si mohou zákazníci Vodafonu pořídit eSIM, a to k tarifu i k předplacené kartě. Místo klasické plastové SIM karty dostanou voucher s QR kódem, který naskenují do svého telefonu a poté už mohou využívat mobilní služby, jak jsou zvyklí.

U Vodafonu lze nově používat i eSIM


Koupit mobilní telefon, vložit plastovou SIM kartu a teprve pak začít telefonovat a psát přátelům – dosud běžný postup už není pro zákazníky Vodafonu nutností. Nově totiž mohou využít eSIM (embedded SIM, tedy integrovanou SIM), která se nahrává vzdáleně na eSIM čip zabudovaný v telefonu.

Na čip lze nahrát i více eSIM profilů. Zákazníci, kteří vlastní více telefonních čísel, tak nemusí měnit plastové karty a pouze si vždy vyberou, který eSIM profil chtějí zrovna využívat.

„Pro aktivaci eSIM je potřeba voucher s QR kódem, který zákazník získá v prodejně, může si ho objednat přes aplikaci Můj Vodafone, v e-shopu nebo na zákaznické lince. Pomocí tohoto kódu si pak stáhne takzvaný eSIM profil, který obsahuje informace nutné pro přihlášení do sítě operátora. Pro stažení eSIM profilu je nutné, aby bylo zařízení připojeno k internetu, například přes Wi-Fi síť,“ vysvětluje Michal Janda, ředitel oddělení produktů a služeb Vodafone.

Zákazníci už tak nebudou muset řešit, zda mají správný rozměr SIM karty, hledat slot a fyzicky ji měnit. Odpadnou také reklamace s nefunkčními plastovými SIM kartami.

eSIM voucher od Vodafonu se dá navíc použít i opakovaně, takže například při koupi nového telefonu stačí profil smazat ve starém zařízení a opět nahrát pomocí QR kódu do nového.

Zákazníci tak nebudou muset pokaždé navštívit prodejnu kvůli novému eSIM voucheru. Platí však, že eSIM profil může být stažený vždy pouze v jednom zařízení.

 „Uplatnění eSIM se netýká pouze mobilních telefonů. Díky miniaturní velikosti a integraci čipu do přístroje bude možné připojit i další chytrá zařízení, do kterých se klasická SIM karta nehodí. Jde například o různá čidla, sondy, hodinky nebo trackery. Můžeme se těšit na rozvoj nových segmentů v rámci internetu věcí, ať už jde o chytrá města, domácnosti, automobily a další,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic.

Úvodní foto: Vodafone










Komentáře