Sedmá verze přináší usnadnění a zjednodušení procesu instalace a správy. Oproti šestce to prý v základní variantě zvládne i běžný IT administrátor. Instalace zároveň automaticky nakonfiguruje systém, správce hned získá přehled bezpečnostních rizik, která se navíc mohou zasílat jako automatické notifikace do e-mailu.
Safetica 7 zavádí i nový nástroj, webovou konzoli „WebSafetica“, která umožňuje přehledným způsobem zjistit co se děje v organizaci. Je dostupná z každého prohlížeče komukoliv uvnitř firmy, kdo disponuje přístupovými právy.
Oproti tomu desktopová konzole je vhodný nástroj pro administrátory pro konfiguraci firemních bezpečnostních politik. Řešení interní bezpečnosti je díky těmto nástrojům dosažitelné pro každou společnost.
Safetica 7 nově umožňuje správu i v operačním systému Windows 10. Je tak dostupná nejen pro systémy s Windows 7-10, ale také na terminálových serverech jako jsou Microsoft Terminal Server nebo Citrix XenApp, a na mobilních platformách Android a iOS.
Mezi další vylepšení patří i rozšíření šifrování disků pomocí BitLocker, takže pokud dojde například ke ztrátě notebooku nebo USB flash disku, nikdo nepovolaný se nedostane k citlivým firemním dokumentům. Produkt také automaticky zálohuje sbíraná data.