Jde o skokový nárůst, jelikož ještě v lednu Facebook uváděl, že uživatelé na jeho portálu zhlédnou tři miliardy videí denně. „Video je pro nás velká příležitost,“ uvedla tento týden COO Facebooku Sheryl Sandbergová v rozhovoru s finančními analytiky a investory. Čím více videa totiž uživatelé na Facebooku sledují, tím více rostou tržby americké společnosti z reklamy. Jedním z důvodů, proč počet zhlédnutých videí nyní tak dramaticky roste, je to, že videa se nově přehrávají automaticky. Aby Facebook video považoval za „zhlédnuté“, stačí, aby si jej uživatel prohlížel minimálně tři sekundy.
Zhlédnutí tedy naskakují jen s tím, jak uživatel roluje příspěvky na sociální síti. I tak je však nový údaj jasným indikátorem toho, jak velkým hráčem Facebook v oblasti sledování videa je. Facebook v minulém roce změnil svůj algoritmus tak, aby zobrazoval relevantnější videa a bral v úvahu, kolik lidí se na video podívalo a jak dlouho sledování jednoho videa trvalo, stejně jako počet „lajků“, komentářů a jeho sdílení.
Zdroj: IDG News Service