Posledně jmenovanému však ještě nenarostly zuby, aby mohl poměřit své síly s velkými rybami. Tak shrnuje Mediaresearch výsledky výzkumu Komunitní weby 2011 realizovaného koncem minulého roku na vzorku 1298 respondentů z internetového NetPanelu.
„Zatímco v roce 2010 se české sociální sítě ještě poměrně držely, v 2011 je už pokles návštěvnosti velmi výrazný a týká se i typických představitelů českých komunitních webů, jako jsou Spolužáci.cz a Lidé.cz,“ komentuje výsledky výzkumu Alena Ivánková, Research Project Manager výzkumu. Na první pohled je podle ní patrné, kam tito lidé odcházejí. Facebook a YouTube upoutaly za tři poslední sledované roky většinu internetové populace. Alespoň jednou týdně zláká YouTube a Facebook dva ze tří internetových uživatelů.
Nejen v návštěvnosti předehnaly zahraniční komunitní weby české alternativy. Za nejzajímavější označilo Facebook 40 % respondentů, 25 % pak YouTube. Klasické české komunitní weby dosahují v porovnání minimálního zájmu. Co víc, v průběhu tří let se obliba Facebooku a YouTube ustaluje, kdežto zajímavost jiných webů klesá. Výjimku tvoří ČSFD.cz, jež roste jak v návštěvnosti, tak v oblibě. Letos zařazený Google+ je nejzajímavější pro 8 % respondentů.
Dokončení článku naleznete na sesterském magazínu CIO Business World.