Studie ukázala, že 66 % distributorů a prodejců se setkalo se zneužíváním internetu zaměstnanci prakticky u každého zákazníka, 16 % z nich se s tímto problémem setkalo jen u malého počtu zákazníků a 17 % zákazníků v tomto nespatřuje žádný problém. Pouze v 1 % případů se prodejci s touto potíží nesetkalo.
Problematiku zneužívání internetu má vyřešeno pouze 13 % zákazníků a dalších 9 % ji hodlá řešit v průběhu příštích 12 měsíců. Více než polovina podnikových zákazníků (52 %) si je sice problému vědoma, ale řešení zatím odkládá a dalších 26 % podniků ji neřeší vůbec.
Zatímco ještě před pár lety byly největším nebezpečím viry a škodlivé kódy doručované do počítačů přes e-mail, dnes je jednoznačně největším zdrojem ohrožení bezpečnosti web. Rizikových webových stránek přibývá stále více a například erotické stránky, které bývaly největším tahákem na internetu, mají dnes velkou konkurenci například v on-line hrách, sociálních sítích, sázení, stahování obsahu (ať již legálního či nelegálního), nakupování, shánění zájezdů apod., čímž podnik ohrožují nejen z pohledu virů a jiného škodlivého kódu, ale potenciálně také z pohledu právní odpovědnosti za nelegální aktivity (například vědomé či nevědomé porušování autorského práva) a ztráty reputace.
Správně nastavená a vysvětlená politika v oblasti sledování webového přístupu vede k:
- eliminaci bezpečnostních rizik vyplývajících z možnosti nákazy z podezřelých webových stránek a tím dosažení vyšší úrovně bezpečnosti,
- získání údajů o využívání webu ve firmě a vyšší produktivitě pracovníků,
- lepší právní ochraně podniku v případě, že pracovníci použijí, ať již vědomě či nevědomě, webového přístupu k aktivitám, které jsou v rozporu se zákony,
- snížení nákladů na IT díky řešení menšímu počtu incidentů a problémů,
- významným úsporám šířky pásma blokovaného nepracovním přístupem k webu (až o 50 %), a tím snížení přímých nákladů na případné posilování podnikové konektivity do internetu,
- eliminaci vědomých či nevědomých úniků dat.