Vedení Google se obává Bingu
Americký deník New York Post či technologický magazín CNet přináší zprávy svorně tvrdící, že v kancelářích Google zavládly velké obavy z konkurenčního projektu Bing, který před několika týdny spustil Microsoft a který se zvládl nebývale rychle etablovat. A to ještě nebyla spuštěna hlavní fáze reklamní kampaně, do níž chce softwarový gigant investovat až sto milionů dolarů.
Google se zřejmě obává síly a ambicí Microsoftu na poli vyhledávačů. Ty už jsou zřetelné několik let a například loni se projevily ve vyjednávání o koupi vyhledávače Yahoo, z něhož ale nakonec sešlo. Dosud se přitom zdálo, že Google je vůči konkurenci až netečný, jakoby ho nemohlo nic ohrozit.
To se podle jeho zaměstnanců nyní mění a podle všeho se v Google chystají velké změny a vylepšení. Jejich hlavou má být samotný spoluzakladatel Sergey Brin. Ten se postavil do čela zvláštního týmu, jenž má za úkol prozkoumat vyhledávací algoritmy Bingu a porovnat je s těmi vlastními, případně se z nich šikovně poučit.
Odborníci přitom poukazují na skutečnost, že členové vedení k plnění těchto úkonů běžného provozu prakticky nesestupují, což dokládá závažnost současné situace. Analytická společnost ComScore ostatně zjistila, že jen ve Spojených státech amerických vzrostl podíl Bingu na trhu s vyhledávači na 11,1%. To je o celá dvě procenta více než před týdnem.