Data jsou odesílána okamžitě po otevření aplikace a ještě předtím, než má uživatel možnost odesílání zablokovat nebo aktivovat možnosti soukromí.
Organizace Privacy International, která studii provedla, zjistila, že údaje Facebooku odesílá minimálně 61 procent testovaných aplikací. Patří sem detaily o otevřené aplikaci, kdy byla tato aplikace otevřena, kdo ji otevřel a jak dlouho aplikaci používal. A protože je s daty odesíláno unikátní číslo Google Advertising ID (AAID), může Facebook profilovat uživatele, aniž by měli účet na Facebooku.
Z otevíraných aplikací dokáže Facebook zjistit, zda hledáte práci, jakou víru vyznáváte, zda se chystáte na cestu či jakou posloucháte muziku. Do seznamu se řadí například aplikace Duolingo, Kayak, Shazam, Spotify, TripAdvisor, Yelp, Qibla Connect, Indeed a další.
Dne 28. června 2018 Facebook prohlásil, že aktualizoval svoje Android SDK tak, aby se záznamy o událostech na telefonu odesílaly až po výslovném souhlasu uživatele. Jenže tato aktualizace nejenže přišla až dlouho poté, co vstoupilo v platnost nařízení GDPR, jež tak Facebook přirozeně porušoval, ale navíc funguje jen na určitých verzích SDK. Velká část nejpopulárnějších aplikací používá starší verze SDK, která tuto funkci soukromí nemá.
Privacy International nebyla schopna s jistotou určit, jak Facebook tato data využívá, neboť provozovatel sociální sítě v tomto ohledu příliš transparentní není. Tak či onak toho má dost na vysvětlování.
Zdroj: Techspot.com