Firmy prý také nemusejí investovat do zřízení, provozu a správy běžné ústředny, ale jednoduše využívají služeb svého mobilního operátora - stačí jen, aby byly připojeny k internetu – služba je tedy založena na IP telefonii.
Virtuální ústředna propojí všechna firemní čísla – ať pevných či mobilních telefonů – do jedné společné podnikové sítě. V té je pak vzájemné volání bezplatné nebo výrazně levnější, a to vše za měsíční paušál ve výši 199 korun bez DPH (236,81 včetně daně) za každé pevné číslo připojené k ústředně.
Mobilní telefony se řídí standardními tarify, které jsou pro ně určené. Uživatelé si také mohou aktivovat tarif Firma, díky kterému si v rámci podnikové sítě na pevné linky od T-Mobile zavolají zdarma i z mobilů.
Minuta hovoru mimo firmu na mobilní telefon stojí 4,28 koruny a na pevnou linku 1,07 koruny včetně DPH. Volné minuty nejsou nastaveny na jednotlivce, ale sdílejí se na úrovni celé společnosti. Mohou je tak využívat všichni uživatelé připojení k centrále a nemusí se bát, že by je nestihli vyčerpat. Uplatnit se dají pro volání v rámci T-Mobile a do všech pevných sítí v rámci České republiky.
Všechny příchozí zmeškané hovory z mobilního i pevného čísla jsou ukládány do společné hlasové schránky, zákazník si může směrovat příchozí hovory na mobil či pevnou linku dle svého uvážení, pro obě čísla může využít stejné zkrácené volby v rámci pobočkové sítě a také mu samozřejmě každý měsíc přijde jedno vyúčtování.
Samotná Virtuální ústředna má pak stejné standardní funkce jako klasická pobočková centrála a navíc uživatel například může volat do skupiny uživatelů, kdy telefon zvoní najednou více lidem, sdílet přístroj s ostatními zaměstnanci, což je využitelné například v zasedacích místnostech, nebo si nastavit skupinu zakázaných čísel.