Výdaje českých firem na antiviry? V průměru desítky tisíc ročně

1. 11. 2012

Sdílet

Podle zprávy, kterou vypracovala firma Ipsos v září letošního roku, firmy se zahraničním vlastníkem investují do ochrany výrazně více peněz.

Z výsledků výzkumu totiž vyplývá, že firma s českým kapitálem utratí ročně za bezpečnostní software 30 000 Kč, zatímco u českých poboček zahraničních firem je to zhruba 60 000 Kč, tedy dvojnásobek.

Organizace s 5 až 25 počítači nejčastěji vydají za antiviry částku 10 tisíc korun, u firem s 200 až 500 stanicemi je to 100 tisíc korun a společnosti vlastnící více než 500 PC utratí za antivirový software průměrně půl milionu korun ročně.

Výzkum agentury Ipsos také mapoval podíl jednotlivých producentů antivirového softwaru na českém firemním trhu.  Při pohledu na zastoupení na trhu podle celkového počtu koncových stanic, 30 % počítačů v českých firmách je zabezpečeno softwarem od Esetu. Druhý Symantec obsluhuje 19 % počítačů ve společnostech působících v ČR. AVG se umístilo na třetí příčce s 15 % PC, v těsném závěsu následuje McAfee (14 %), a to zejména díky oblibě ve velkých podnicích.

Největší část z oslovených společností, konkrétně 43 %, užívá produkty Esetu. Druhé nejvyšší zastoupení v českých firmách má AVG s 31% podílem, následují Symantec (13 %), který má relativně silnou pozici ve velkých korporacích se zahraniční účastí, Microsoft SE (10 %), Avast (9 %) a McAfee (7 %).

Našli jste v článku chybu?