Nejčastější motivací pro nákup na internetu je zajímavá cena
Do průzkumu se v období od ledna do března 2009 zapojilo celkem 11 432 respondentů z řad zákazníků internetového obchodu Obchodní-dům.cz, přičemž podíl mužů a žen se téměř shoduje s poměrem českých uživatelů internetu - podle údajů agentury Mediaresearch z února 2009 byli muži proti ženám v převaze 54:46.
Průzkum portálu Obchodní-dům.cz ukázal, že na internetu nakupují zákazníci napříč všemi věkovými skupinami. Největší část ale tvoří s 36 % třicátníci, generace čtyřicátníků zaujímá 22 % a padesátníků 17 %. Na internetu utratí 47 % zákazníků více než 10 000 Kč za rok. Zákazníci e-shopu Obchodní-dům.cz používají internet nejčastěji doma (50 %) a ve velké míře i v zaměstnání (35 %), což je poměrně zajímavá zpráva pro zaměstnavatele. Nejméně často pak využívají služeb internetových kaváren (2 %). Čtyři z pěti nakupujících jsou on-line denně.