WebTop 100 2009: Nejlepší webové stránky má ČEZ

24. 10. 2009

Sdílet

Vítězem osmého ročníku soutěže WebTop100, která oceňuje kvalitu zpracování firemních internetových prezentací, je znovu společnost ČEZ (www.cez.cz). Ta obhájila loňské první místo v konkurenci stovky hospodářsky nejsilnějších českých firem. Na druhém místě žebříčku webů se umístily stránky společnosti Telefónica 02 Czech Republic (www.cz.o2.com), následované webem společnosti Vodafone Czech Republic (www.vodafone.cz).

O výsledcích rozhodla odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing a odborníků na jednotlivé segmenty podnikání. Pořadatelem projektu WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web.

V letošním ročníku byl hodnocen rekordní počet téměř 200 firemních prezentací. Kromě vítěze v hlavním žebříčku WebTop100 byli na slavnostním galavečeru v klubu Misch Masch v Praze vyhlášeni vítězové 11 oborových žebříčků, kam  se firmy hlásily podle oboru podnikatelské činnosti, dále kategorií Marketingový nástroj a Microsite a výherci tří speciálních cen – marketingové, designové a uživatelské trefy.

Výsledky hodnocení přinášejí každoročně jeden zajímavý paradox. Těmi, kdo si z hodnocení odnášejí nejvíce inspirace, jsou často již oceněné firmy, které vždy přijdou s něčím zajímavým či přínosným pro uživatele. I proto se výsledky v některých kategoriích opakují. Pro méně úspěšné firmy tedy existuje snadné doporučení – poučit se z kritiky vyplývající z hodnocení a na svých prezentacích poměrně výrazně zapracovat,“ komentuje výsledky soutěže Luboš Plotěný, vedoucí konzultačního centra Dobrý web, které projekt WebTop100 pořádá.

Společnost ČEZ obhájila své loňské vítězství také v oborovém žebříčku Energetika. Pro první místo si stejně jako loni přišli také vítězové žebříčků Finance, Obchod a prodej, E-shop a Potravinářství a gastronomie. V této kategorii však byl loni oceněn jiný web, a to konkrétně www.prazdroj.cz.

Vítězové oborových žebříčků WebTop100 v roce 2009 jsou:

Auto-moto: AAA Auto (www.aaaauto.cz)
Telekomunikace: Telefónica O2 Czech Republic (www.cz.o2.com)
IT: Kerio Technologies (www.kerio.cz)
Finance: Hypoteční banka (www.hypotecnibanka.cz)
Obchod a prodej: Freeport Leisure (Czech republic) (www.freeport.cz)
Průmysl: ČKD Mobilní Jeřáby (www.ckd-jeraby.cz)
Energetika: ČEZ (www.cez.cz)
Transport: Česká pošta (www.ceskaposta.cz)
E-shop: Megapixel (www.megapixel.cz)
Potravinářství a gastronomie: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)
Kultura: ZOO Dvůr Králové (www.zoodvurkralove.cz)

Marketingový nástroj: Pivovary Staropramen (www.tosivypijes.cz)
Microsite: T-Mobile Czech Republic (http://naspacir.symbio.cz)

Marketingová trefa: MEGAPIXEL (www.megapixel.cz)
Designová trefa: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)
Uživatelská trefa: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)

V letošním ročníku došlo k mírnému upravení jednotlivých vypsaných žebříčků. Kategorie Cestovní ruch byla nahrazena žebříčkem Kultura a zároveň došlo k rozdělení žebříčku Telekomunikace a IT do dvou samostatných kategorií. Metodika hodnocení oborových žebříčků zahrnuje podrobný pohled na webové stránky v pěti hodnocených oblastech. Vedle použitelnosti, grafického designu, technického řešení a marketingu se hodnotil také přínos pro uživatele. Kompletní výsledky WebTop100 2009 jsou k dispozici na stránkách soutěže.

Našli jste v článku chybu?