Vítězem osmého ročníku soutěže WebTop100, která oceňuje kvalitu zpracování firemních internetových prezentací, je znovu společnost ČEZ (www.cez.cz). Ta obhájila loňské první místo v konkurenci stovky hospodářsky nejsilnějších českých firem. Na druhém místě žebříčku webů se umístily stránky společnosti Telefónica 02 Czech Republic (www.cz.o2.com), následované webem společnosti Vodafone Czech Republic (www.vodafone.cz).
O výsledcích rozhodla odborná porota složená ze specialistů na internetový marketing a odborníků na jednotlivé segmenty podnikání. Pořadatelem projektu WebTop100 je konzultační centrum Dobrý web.
V letošním ročníku byl hodnocen rekordní počet téměř 200 firemních prezentací. Kromě vítěze v hlavním žebříčku WebTop100 byli na slavnostním galavečeru v klubu Misch Masch v Praze vyhlášeni vítězové 11 oborových žebříčků, kam se firmy hlásily podle oboru podnikatelské činnosti, dále kategorií Marketingový nástroj a Microsite a výherci tří speciálních cen – marketingové, designové a uživatelské trefy.
„Výsledky hodnocení přinášejí každoročně jeden zajímavý paradox. Těmi, kdo si z hodnocení odnášejí nejvíce inspirace, jsou často již oceněné firmy, které vždy přijdou s něčím zajímavým či přínosným pro uživatele. I proto se výsledky v některých kategoriích opakují. Pro méně úspěšné firmy tedy existuje snadné doporučení – poučit se z kritiky vyplývající z hodnocení a na svých prezentacích poměrně výrazně zapracovat,“ komentuje výsledky soutěže Luboš Plotěný, vedoucí konzultačního centra Dobrý web, které projekt WebTop100 pořádá.
Společnost ČEZ obhájila své loňské vítězství také v oborovém žebříčku Energetika. Pro první místo si stejně jako loni přišli také vítězové žebříčků Finance, Obchod a prodej, E-shop a Potravinářství a gastronomie. V této kategorii však byl loni oceněn jiný web, a to konkrétně www.prazdroj.cz.
Vítězové oborových žebříčků WebTop100 v roce 2009 jsou:
Auto-moto: AAA Auto (www.aaaauto.cz)
Telekomunikace: Telefónica O2 Czech Republic (www.cz.o2.com)
IT: Kerio Technologies (www.kerio.cz)
Finance: Hypoteční banka (www.hypotecnibanka.cz)
Obchod a prodej: Freeport Leisure (Czech republic) (www.freeport.cz)
Průmysl: ČKD Mobilní Jeřáby (www.ckd-jeraby.cz)
Energetika: ČEZ (www.cez.cz)
Transport: Česká pošta (www.ceskaposta.cz)
E-shop: Megapixel (www.megapixel.cz)
Potravinářství a gastronomie: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)
Kultura: ZOO Dvůr Králové (www.zoodvurkralove.cz)
Marketingový nástroj: Pivovary Staropramen (www.tosivypijes.cz)
Microsite: T-Mobile Czech Republic (http://naspacir.symbio.cz)
Marketingová trefa: MEGAPIXEL (www.megapixel.cz)
Designová trefa: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)
Uživatelská trefa: Plzeňský Prazdroj (www.pilsner-urquell.cz)
V letošním ročníku došlo k mírnému upravení jednotlivých vypsaných žebříčků. Kategorie Cestovní ruch byla nahrazena žebříčkem Kultura a zároveň došlo k rozdělení žebříčku Telekomunikace a IT do dvou samostatných kategorií. Metodika hodnocení oborových žebříčků zahrnuje podrobný pohled na webové stránky v pěti hodnocených oblastech. Vedle použitelnosti, grafického designu, technického řešení a marketingu se hodnotil také přínos pro uživatele. Kompletní výsledky WebTop100 2009 jsou k dispozici na stránkách soutěže.