DCA zveřejnila studii s názvem “Good Money Gone Bad: Digital Thieves and the Hijacking of the Online Ad Business”, podle které webové stránky poskytující nelegální obsah za minulý rok vydělaly na reklamě 227 milionů dolarů. Statistiky jsou založeny na počtu reklam, zhlédnutí stránek a odhadů týkajících se cen reklam. Webové stránky jsou rozděleny do tří velikostí podle počtu unikátních měsíčních uživatelů a následně zařazeny do jedné z kategorií jako torrentové portály, streamovací stránky nebo stránky umožňující přímé stahování obsahu. Sledovány byly webové portály, u nichž Google ve třetím čtvrtletí minulého roku obdržel od různých organizací zabývajících se ochranou práv alespoň 25 požadavků na stažení jejich odkazů ze svého vyhledávače.
Z 596 zkoumaných webů mělo největší zisky 30 největších - jejich vlastníci si průměrně přišli na šest milionů dolarů ročně. "I malé stránky jednoduše vygenerují na reklamách přes 100 000 dolarů ročně," stojí ve studii. Většina peněz za reklamu teče od známých značek jako McDonalds, Ford, Dell či Amazon, a to přesto, že tyto společnosti si toho nejsou vědomy díky předprodávání reklamy mezi menšími distributory.
Zdroj: Techspot