Wi-Fi konvice uvařila čaj až po 11 hodinách přesvědčování

13. 10. 2016

Sdílet

Internetem koluje spousta článků o nebezpečnosti internetu věcí. Jenže to není jediný problém konceptu, na který se spíše než spotřebitelé zatím chytají jen podniky a geekové. Připojené předměty denní potřeby totiž dokážou zkomplikovat i běžné úkony, jak se o tom přesvědčil specialista na velká data Mark Rittman z Velké Británie, který strávil 11 hodin tím, že se pokoušel připravit si šálek čaje s pomocí připojené konvice iKettle.

 

Jeho sága začala okolo 9. hodiny ranní, kdy s ním zařízení odmítlo spolupracovat, což ho vedlo k tomu, že konvici musel „odladit.“ Anglické „debug“ možná ještě lépe vyjadřuje obavy mnoha lidí z budoucnosti. Rittman si vodu na čaj uvařil v rendlíku, ale v řešení problému pokračoval i nadále.

O své výsledky se s veřejností dělil na Twitteru. Po několika hodinách problém stále nebyl vyřešený. Do té doby ovšem stihl zjistit, že když konvici přiřadí statickou IP adresu, bude to lepší než používat DHCP.

 

Komplikace byla hlavně v tom, že iKettle se neintegrovala s Rittmanovými ostatními chytrými produkty, jako je Amazon Echo, což ho vedlo k tomu, že se do zařízení musel nabourat a danou funkcionalitu do ní zkrátka přidat sám. Ačkoliv konvici chybí integrace s IFTTT nebo Homekitem, má vlastní API.

O jedenáct hodin později jeho putování skončilo, když se mu podařilo konvici přesvědčit k připojení online a reakci na jeho hlasové ovládání. Jeho problémy s internetem věcí zde ovšem nekončí – v tu chvíli totiž začala jeho připojená světla stahovat aktualizaci firmwaru, a tak svou večeři musel sníst potmě.

Jistě, jde o dost extrémní situaci – kdo jiný by taky používal skript v Pythonu k tomu, aby jeho chytrá konvice dostala rozum a spolupracovala s domácím IoT? Na druhou stranu je to (naštěstí docela úsměvný) příklad toho, že technologie jsou dobrý sluha, ale zlý pán.

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?